Přístaviště
Dva Sirilské přístavy. Samotný příjezd do Sirilu je vcelku impozantní. Přístavy jsou zarovnány kamennou podezdívkou, mola dlouhá (kolem 100m), samotný přístavní prostor dostatečný.
V přístavech se tyčí několik mohutných budov (skutečně obrovských), které vypadají možná spíše jako pevnosti s několika mohutnými branami se spoustou vojáků. Hlavním účelem těchto budov je přechovávání a evidování zboží, které do Sirilu dorazí. Tde se veškeré zboží pouze uskladňuje, dostává se do evidence. To, že uvnitř panuje chaos, je samozřejmost, správně zaevidovat některé trvanlivé, nebo méně významné zboží může trvat i několik dní, než se dostane na trh. Po této původní evidenci dochází teprve k tomu, že zboží je několikrát (řekněme dvakrát až třikrát) denně rozvezeno do celého Sirilu mohutnou chráněnou karavanou. Tedy, abych uvedl vše na správnou míru. Cílem cesty této karavany je hlavně Zlaté náměstí (3). Tam se dostanou po vyznačené hlavní cestě (silná linie) částí Sirilu (2), která je obehnána zdí uvnitř města, která tak zvyšuje a zajišťuje co největší bezpečí pro převážené zboží. Může se zdát zbytečně úzkostlivá snaha, vyžadující příliš mnoho energie, ale Zlaté náměstí (3) nabízí nejkvalitnější obchodní a tržní služby z celého Sirilu a je proto i vizitkou města, aby se veškeré zboží dostalo tam, kam má, zcela v pořádku. Na Zlatém náměstí (3) se karavana dělí a jejími dalšími cíly může být buď Stříbrné náměstí (5), nebo pevnost (7), vždy stejnou cestou (4,6).
K výše napsanému snad jen poznámku ohledně informační sítě, která funguje v souvislosti s objednávkou zboží. Na náměstích (3,5) stojí „radnice“, jejichž úřední aparát má na starosti objednávky zboží, tedy toho, co přivezou karavany. Tento komunikuje se skladišti a různou rychlostí (podle velikosti úplatku) je schopen vyřídit žádosti. Netřeba připomínat, že taková komunikace je velmi kostrbatá, pomalá a dochází k různým častým nedostatkům, překlepům a dezinformacím již jen proto, že je mnoho oddělení s vlastními pracovníky, kteří odevzdávají informace výš, ale sami nejsou zpraveni dostatečně. Skutečný „přehled“ (avšak i ten je ovlivněn mýlkami svých podřízených) má jen několik hlavních úředníků. Řekněme však, že tato byrokracie nějak funguje, většinou samozřejmě právě formou úplatků a povolání úředníka je v Sirilu vcelku dobré místo.
Další charakteristikou obou skladišť (tedy všech tří) je jejich obranyschopnost. Kromě velkého úložného prostoru byly tyto budovy realizovány s přihlédnutím k tomu, že přístav by mohlo být jedno ze slabších míst v Sirilské obraně, nebyl-li by dostatečně dobře chráněn. Skladiště jsou tedy navržena a vystavěna tak, aby stejně dobře posloužila jako skutečné tvrze. Mají vlastní stálou posádku a po celém přístavišti se neustále pohybuje velké množství stráží, většinou složených z mužů městské gardy. Přístaviště je tak vlastně jedním z nejlépe chráněných míst v celém Sirilu, než je někdo vpuštěn do prostor města, je u brány zkontrolován. Kontroly probíhají i náhodně v přístavišti, sice s malým úspěchem na skutečné nalezení případného přečinu, ale celkově se bere přítomnost stráží spíše demonstrativně, popřípadě jako obrana před možným útokem. S tím souvisí i obranné věže na nich postavené (přeškrtnuté čtverečky na mapě).
Ještě několik poznámek ke konkrétním přístavům. Větší přístav na západě je postaven především pro velké lodě, na jihu je určen pro menší náklady a čluny, které se mohou řadit do umělé „laguny“, obestavěné kamennou zídkou v pravém dolním rohu přístaviště. V tomto místě se nachází loďařská dílna.
Vliv rodů: Přístaviště není pod vlivem žádného rodu, protože by to znamenalo mnohé komplikace – snad v minulosti k něčemu takovému mohlo dojít, ale po ustálení tří rodů a jejich relativním příměří došlo k přesunutí břímě nových přívozníků na bedra úřednického aparátu. Což samozřejmě neznamená, že by nějakým vysoce postaveným úředníkem nemohl být člen některého rodu.